De Olympus
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De Olympus

http://wizardworld.actieforum.com/forum.htm
 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Favorieten

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Ziu
Moderator
Ziu


Aantal berichten : 203
Reputation : 4
Points : 255
Registration date : 17-05-08

Favorieten Empty
BerichtOnderwerp: Favorieten   Favorieten Icon_minitimezo sep 06, 2009 7:02 pm

Plaats hier je favoriete schilderijen/schilders, gebouwen/architecten, beeldhouwers/beelden en andere kunstenaars en hun kunstwerken. Vergeet er niet bij te vermelden waarom je het zo mooi vind, of waarom je de maker zo fantastisch vind.

- Gustave Doré: Een van mijn, zo niet mijn favoriete kunsternaar. Hij kreeg naam door zijn prachtige illustraties bij de nieuwe, Engelstalige bijbel en ook zijn illustraties bij The Raven van Edgar Allen Poe bleven niet onopgemerkt. Ik heb hem dankzij zijn Raven illustraties ontdekt. Ik vind zijn werk prachtig, voor zijn tijd redelijk baandoorbrekend en bijzonder gedetaileerd. Doré hield er niet van de mens voor te liegen, liever hield hij hun een spiegel voor. Er bestaan niet veel kunstenaars als Doré, en als ze wel bestaan, hebben ze het vaak van deze goede man afgekeken. Ik vind het moeilijk een favoriet werk van hem te kiezen, alles is zo mooi, maar zijn Satan vind ik wel een hele goede van zijn werk.

- Caspar Friedrich: Een grote naam uit de Romantiek, een van mijn favoriete kunststromingen. Wat kon die man mooi schilderen, hij maakte de natuur altijd heel groots en wist de mens mooi in perspectief te plaatsen tegenover de wilde natuur. Ik vind zijn werken waarin alleen natuur de hoofdrol speelt, altijd zeer indrukwekkend. Ik hou van zijn gebruik van kleur en zijn oog voor detail. The Cross in the Mountains vind ik echt een pareltje, maar zijn hele collectie is eigenlijk niet te versmaden.

- Salvador Dali: Een man die eigenlijk geen introductie nodig heeft. Zijn surrealistische werken zijn prachtig en heerlijk bizar. Zijn term 'handgeschilderde foto's' is eigenlijk de beste omschrijving van zijn werk. En niet alleen zijn werken zijn fantastisch, als persoon zelf is hij ook zeer vermakelijk. En hoewel het uitzonderlijk moeilijk is een werk uit te kiezen, vind ik zijn Enfant géopolitique wel representatief.

- Michael Hussar: Een hedendaagse surrealist. Ik kwam hem tegen via het programma LA INK op discovery. Zijn werken zijn bizar, soms schokkend, soms 'vies', maar voor mij ook bijzonder fascinerend. Ik vind zijn werk echt mooi, zijn gebruik van kleur is heel fel en hij is niet bang om 'lelijk' te gaan schilderen. Zijn werk zit ook vol met symboliek, en dat maakt het mogelijk om tijdenlang naar hetzelfde schilderij te staren. Morphine heb ik altijd mooi gevonden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Morgause
Aediles
Morgause


Aantal berichten : 375
Leeftijd : 28
Woonplaats : Wellington met een Weerwolf :3
Reputation : 3
Points : 348
Registration date : 10-08-08

Favorieten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favorieten   Favorieten Icon_minitimezo sep 06, 2009 10:18 pm

Ik hou ook echt van Dali! Al zijn schilderijen zijn echt ontzettend goed. Ik hou gewoon van surrealisme, denk ik, want Michael Hussar [die jij al genoemd hebt] vind ik ook echt mooi!
Daarnaast heb ik een band met Monet. Ik weet niet waardoor dat komt, maar ik vind zijn schilderijen ook geweldig... misschien schilder ik door hem zelf ook een beetje impressionistisch. Smile
En last but definitely not least... Brett Helquist [ http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a1/Esm%C3%A9_Squalor.jpg ] en Adam Osgood [ http://4.bp.blogspot.com/_VJ7bWQkQIOc/SiidnLkdv_I/AAAAAAAAAwI/IasH0Z4TY5g/s200/neko_demo2.gif ]!

Dat was zo min of meer mijn lijst van kunstenaars...

O ja! En Saryan [ http://c.anouchian.free.fr/saryan79.jpg ] is ook echt heel erg goed! Ik vind zijn kleurkeuze echt geweldig.
Terug naar boven Ga naar beneden
_MTCH
Plebejer
_MTCH


Aantal berichten : 31
Leeftijd : 30
Reputation : 0
Points : 20
Registration date : 27-10-08

Favorieten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favorieten   Favorieten Icon_minitimewo sep 09, 2009 10:26 pm

Ik vind Jeff Koons wel vet.
Ik heb Beeldende Vorming nu, en moest zijn kunst gaan analyseren.
Puppy, gemaakt van 70.000 levende bloemen en in ingeword irrigratiesysteem, en is wel 12 meter hoog

Hij heeft ook allemaal van die ballonnenkunstwerken, zoals zo'n hondje en een konijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://altijdrpg.darkbb.com
Ziu
Moderator
Ziu


Aantal berichten : 203
Reputation : 4
Points : 255
Registration date : 17-05-08

Favorieten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favorieten   Favorieten Icon_minitimezo sep 20, 2009 11:21 pm

_MTCH schreef:
Ik vind Jeff Koons wel vet.
Ik heb Beeldende Vorming nu, en moest zijn kunst gaan analyseren.
Puppy, gemaakt van 70.000 levende bloemen en in ingeword irrigratiesysteem, en is wel 12 meter hoog

Hij heeft ook allemaal van die ballonnenkunstwerken, zoals zo'n hondje en een konijn.
Haha hem had ik vorig jaar in mijn CKV2 examen. Met zijn opblaashonden in Versailles. Fantastisch gewoon, de commotie daarom heen. En ik hem maar verdedigen.

Even een fotograaf die ik persoonlijk erg goed vind. Niet per se om zijn compositie, maar voor zijn onderwerpkeuze en zijn eerlijkheid:
Peter Beste: Ik ken hem vanwegen zijn portrettering van de Noorse metal scene, maar naast deze, heeft hij een totaal andere scene gezet. Namelijk de rap scene in Houston. En hij probeert het niet mooier of erger te maken dan het is. Hij laat gerust een paar dealers in Houston zien, en het satanistische van de scene in Noorwegen, tot aan het extreme toe. Ja, mijn pluimen heeft hij al verdiend. Een paar voorbeelden:
Frost, 1349. Noorwegen
Rapper, Houston

Voor meer: http://www.peterbeste.com
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Favorieten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favorieten   Favorieten Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Favorieten
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Olympus :: Actualiteit :: Kunst & Cultuur-
Ga naar: