De Olympus
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De Olympus

http://wizardworld.actieforum.com/forum.htm
 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Geloof jij in God?

Ga naar beneden 
+2
Karupin
Gregory
6 plaatsers
AuteurBericht
Gregory
Administrator
Gregory


Aantal berichten : 436
Leeftijd : 34
Woonplaats : Oostende
Reputation : 1
Points : 666
Registration date : 09-05-08

Geloof jij in God? Empty
BerichtOnderwerp: Geloof jij in God?   Geloof jij in God? Icon_minitimema sep 07, 2009 10:41 am

In dit topic kun je vertellen of je al dan niet geloofd in god. Waarom/ Waarom niet?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://olympus.actieforum.com
Karupin
Plebejer
Karupin


Aantal berichten : 53
Leeftijd : 34
Woonplaats : The Deepest Darkness
Reputation : 1
Points : 51
Registration date : 25-08-08

Geloof jij in God? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geloof jij in God?   Geloof jij in God? Icon_minitimema sep 07, 2009 10:53 pm

Geloven is een groot woord... ik weet in zekere zin zeker dat er daarboven meer is dan alleen de lucht. Meteen zeggen dat het God is...

Ik geloof in God, maar niet de goed die wordt omschreven in de bekende bijbel... er is iets en of je dat nu god wilt noemen of niet, dat maakt mij niet uit.

[Ik ben overigens wel Katholiek opgevoed]
Terug naar boven Ga naar beneden
Morgause
Aediles
Morgause


Aantal berichten : 375
Leeftijd : 28
Woonplaats : Wellington met een Weerwolf :3
Reputation : 3
Points : 348
Registration date : 10-08-08

Geloof jij in God? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geloof jij in God?   Geloof jij in God? Icon_minitimedo nov 19, 2009 1:39 pm

Neeh, geloof niet in God, ik begrijp hem niet. Zo zei Rowan Atkinson in Keeping Mum over God: '"I'm mysterious, folks. Live with it."' Maargoed, de theorie over de Godin [Aarde] en God [Hemel] lijkt me veel logischer. Ik zeg maar dat ik daarin wel geloof. Maar ik ben atheïstisch opgevoed en geloof daardoor niet echt ergens in, het lijkt me niet logisch.
Terug naar boven Ga naar beneden
Apollo
Plebejer
Apollo


Aantal berichten : 25
Leeftijd : 31
Woonplaats : Villa Stone
Reputation : 0
Points : -27
Registration date : 15-05-08

Geloof jij in God? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geloof jij in God?   Geloof jij in God? Icon_minitimema nov 23, 2009 11:47 am

Er is vast wel wat. Er is ook vast wel wat na de dood. En iets moet ons mensen en onze mede-planeet bewoners gecreëerd hebben. Maar wie, wat en hoe is voor mij de vraag.
Terug naar boven Ga naar beneden
Darlene
Moderator
Darlene


Aantal berichten : 428
Leeftijd : 33
Woonplaats : Gelderland
Reputation : 3
Points : 420
Registration date : 14-05-08

Geloof jij in God? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geloof jij in God?   Geloof jij in God? Icon_minitimedi nov 24, 2009 1:02 pm

Ik geloof niet in God. Volgens mij is hij er ook nooit geweest en is hij een soort illusie. Maar ik heb er niks op tegen als mensen wel in God geloven. Dit is dan hun keuze.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://withlove.life-sensation.com
Octavius
Patriciër
Octavius


Aantal berichten : 182
Woonplaats : Neverland
Reputation : 4
Points : 206
Registration date : 19-09-09

Geloof jij in God? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geloof jij in God?   Geloof jij in God? Icon_minitimedi nov 24, 2009 9:50 pm

Ik geloof dat er uit de wanhoop van mensen een god gecreërt is. Danwel heel vroeger.
Mensen hadden vroeger iets nodig om iets te kunnen verklaren, ze hadden overal een reden voor nodig. En zodra je even ergens geen antwoord op vind, zoals het ontstaan van de aarde, is het natuurlijk heel gemakkelijk om te zeggen dat een hogere instantie het heeft gedaan en nu over ons waakt.

Wanhoop en angst doen mensen geloven.
En daarnaast geloven een hoop mensen alleen wat ze kunnen beschuldigen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Geloof jij in God? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geloof jij in God?   Geloof jij in God? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Geloof jij in God?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Waar geloof jij in?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Olympus :: Dagelijkse Praat :: Religie & Spiritualiteit-
Ga naar: