De Olympus
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De Olympus

http://wizardworld.actieforum.com/forum.htm
 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Films/Muziek:Downloaden!

Ga naar beneden 
+6
Morgause
Ziu
Karupin
Anadria
Arthur
Gregory
10 plaatsers

Download jij films/muziek van het internet?
Ja, legaal
Films/Muziek:Downloaden! Vote_lcap0%Films/Muziek:Downloaden! Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Ja, illegaal
Films/Muziek:Downloaden! Vote_lcap71%Films/Muziek:Downloaden! Vote_rcap
 71% [ 5 ]
Nee
Films/Muziek:Downloaden! Vote_lcap29%Films/Muziek:Downloaden! Vote_rcap
 29% [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 7
 

AuteurBericht
Gregory
Administrator
Gregory


Aantal berichten : 436
Leeftijd : 34
Woonplaats : Oostende
Reputation : 1
Points : 666
Registration date : 09-05-08

Films/Muziek:Downloaden! Empty
BerichtOnderwerp: Films/Muziek:Downloaden!   Films/Muziek:Downloaden! Icon_minitimedo sep 10, 2009 5:46 pm

Downloaden jullie muziek of films van het internet? En hoe denken jullie over het downloaden van muziek en films?


Ol download regelmatig muziek, ik vind dat het downloaden wat in de hand wordt gewerkt omdat de prijzen van cd's toch wel hoog liggen. Gevolg is dat platenmaatschappijen geen winst meer hebben aan cd's doordat de meesten downloaden.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://olympus.actieforum.com
Arthur
Moderator
Arthur


Aantal berichten : 56
Woonplaats : apeldoorn hoor!
Reputation : 1
Points : 11
Registration date : 10-05-08

Films/Muziek:Downloaden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Films/Muziek:Downloaden!   Films/Muziek:Downloaden! Icon_minitimedo sep 10, 2009 9:02 pm

Tja, wat versta je onder downloaden? Ik kijk ze op internet, maar ik download ze niet echt. Ik weet niet hoe dat zit met Divx player, of je ze dan ook echt download.
Terug naar boven Ga naar beneden
Anadria
Plebejer
Anadria


Aantal berichten : 83
Leeftijd : 33
Woonplaats : Count Dracula's Castle
Reputation : 0
Points : 83
Registration date : 08-09-09

Films/Muziek:Downloaden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Films/Muziek:Downloaden!   Films/Muziek:Downloaden! Icon_minitimedo sep 10, 2009 9:25 pm

Ik download héél af en toe eens een nummer van één of andere band waarvan ik per toeval heb gehoord en waarvan ik wil checken of ik ze goed vind. Als ik enkele nummers heb geluisterd en ik vind ze niet goed, dan gaan de nummers meteen weer van m'n pc af. Als ik ze wel goed vind, ga ik alsnog naar de cd-winkel om er een plaat van te kopen.
Films download ik nooit. Ik wacht tot ze uitkomen op DVD en ga ze dan ook kopen.

Maken de prijzen me dan niks uit? Jawel hoor, maar ik zoek tot ik een cd of dvd voor een redelijke prijs vind. Vaak bestel ik ook via Amazon in Groot-Brittannië, daar is alles véél goedkoper. Het enige nadeel is dat je best een aantal dingen tegelijk kan bestellen omdat je anders veel verzendingskosten moet betalen, voor vb. één cd. Maar ik wacht gewoon tot ik een lijstje heb van boeken, cd's, dvd's die ik wil hebben en dan bestel ik ze.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://twilightfanclubbelgium.webs.com
Karupin
Plebejer
Karupin


Aantal berichten : 53
Leeftijd : 34
Woonplaats : The Deepest Darkness
Reputation : 1
Points : 51
Registration date : 25-08-08

Films/Muziek:Downloaden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Films/Muziek:Downloaden!   Films/Muziek:Downloaden! Icon_minitimevr sep 11, 2009 1:07 am

Muziek
Ik download een heleboel via het internet. (vooral Japanstalige muziek op het moment) Het wordt een iets te dure grap als ik daadwerkelijk alles zou willen kopen, maar uit... gevoel heb ik ondertussen toch m'n best gedaan om een aantal CD"s te kopen en er zijn ook nog een aantal CD's die ik zou willen kopen.

In ieder geval vind ik niet dat er geklaagd mag worden over de prijs van een CD, ik ga ervanuit dat jullie allemaal engelse of nederlandse CD's kopen... even voor het idee wil ik vermelden dat een gemiddelde Single [cd'tje met 2 nummers] mij ongeveer 13 euro kost... ik kan mij zo herinneren dat single's in de winkel normal rond de 5 euro liggen? Of loop ik echt achter? Japanse volledige CD's liggen meestal rond de 25 euro. [verzendkosten niet inbegrepen]

Films
Ik download ook heel veel films, allemaal Japanstalig. Als er films zijn die daadwerkelijk in de Nederlandse bioscopen hebben gedraait en ik wil ze graag hebben, dan wacht ik gewoon op de DVD, aangezien de kwaliteit dan vaak toch beter is. Bovendien zijn DVD's in Nederlands betrekkelijk goedkoop.

Nogmaals voor de mensen die klagen over de prijzen van een DVD... voor een normale DVD met een Japantalige film betaal ik zo'n 40 euro, als je er een backstage bij wilt hebben, dan ben je nog 30 euro extra kwijt. Prijzen van films kunnen echter oplopen tot de 80 of 90 euro per film... als het niet meer is... [En ja, er zijn genoeg gekken die deze prijzen gewoon betalen... alleen voor arme studenten is dit dus wat minder praktisch... zeker als ze zo gek zijn...]
Terug naar boven Ga naar beneden
Ziu
Moderator
Ziu


Aantal berichten : 203
Reputation : 4
Points : 255
Registration date : 17-05-08

Films/Muziek:Downloaden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Films/Muziek:Downloaden!   Films/Muziek:Downloaden! Icon_minitimevr sep 11, 2009 9:13 pm

Nee. Ik download niks. De enige uitzondering was een cd van Fall of Efrafa, omdat de band het hele schijfje gratis te downloaden had gezet op hun eigen site, en die cd niet te koop werd uitgebracht. Maar verder download ik niet. Het kopen van LP's en CD's is een hobby/verslaving van mij. Ik vind een gedownloade cd al zijn charme verliezen. Geen artwork (en dat kan zo prachtig zijn), geen boekje, geen teksten. Wat heb je dan nog? In het geval van Karupin kan ik het goed begrijpen, ik weet hoe duur cd's uit Japan kunnen zijn en ook hoe moeilijk je er soms aan kunt komen. Maar verder vind ik dat als je je liefde voor muziek degradeert tot een bestandje op de computer, je misschien toch een keertje op je hoofd moet krabben hoe groot de liefde voor de muziek dan is. Vind ik dan. En ja, cd's worden in de winkel soms duurder, maar op het internet is er genoeg onder de normale verkoopprijs te krijgen. Je moet alleen de juiste adressen weten.

En verder heb ik (vooral als black metal fan) een fascinatie voor LP's. Fantastische, grote, zwarte schijven met het artwork duidelijk en groot. Er bestaat bijna geen fijnere uitvinding op het gebied van muziek dan de LP.

Ook films download ik niet. ALs ik een film echt graag wil hebben, koop ik 'm zodra die uitkomt, anders wacht ik een paar maanden. De standaard actie bij de FRS '3 voor 25 euro' heeft er mede voor gezorgd dat mijn dvd kast zo vol zit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Morgause
Aediles
Morgause


Aantal berichten : 375
Leeftijd : 28
Woonplaats : Wellington met een Weerwolf :3
Reputation : 3
Points : 348
Registration date : 10-08-08

Films/Muziek:Downloaden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Films/Muziek:Downloaden!   Films/Muziek:Downloaden! Icon_minitimedi sep 29, 2009 7:26 pm

Hmm. Mijn vader downloadt meestal films, maar als we die gezien hebben of die niet te interessant was gaat die meteen van de dvd af. Verder download ik af en toe een nummertje van BeeMP3, maar echt niet zo vaak. Als ik eens een film wil kijken 'gewoon' om mijn cultuurkennis te verrijken, kijk ik die ook op internet. En denk dan aan films als The Duchess, The Uninvited, Scary Movie, Cheaper by the Dozen, Sleepy Hollow... hmm, alles eigenlijk. Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Octavius
Patriciër
Octavius


Aantal berichten : 182
Woonplaats : Neverland
Reputation : 4
Points : 206
Registration date : 19-09-09

Films/Muziek:Downloaden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Films/Muziek:Downloaden!   Films/Muziek:Downloaden! Icon_minitimedi sep 29, 2009 9:23 pm

Ik download al mn nummers van LimeWire, een uitstekend programma op het gebied van muziekdownloaden. Als je echter films gaat downloaden word het wat minder. Maar aangezien ik mn dvd's wel koop heb ik daar geen last van.
Terug naar boven Ga naar beneden
DarcyTheLunatic
Plebejer
DarcyTheLunatic


Aantal berichten : 40
Leeftijd : 31
Woonplaats : The Asylum
Reputation : 0
Points : 41
Registration date : 08-09-09

Films/Muziek:Downloaden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Films/Muziek:Downloaden!   Films/Muziek:Downloaden! Icon_minitimeza okt 24, 2009 4:10 pm

Ik download alles op eMule. Van mn favoriete bands koop ik wel CD's, want idd, teksten, boekjes.. die zijn echt leuk! Films download ik af en toe!

<3.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://nl.netlog.com/DarcyTheLunatic
cutecarola
Plebejer
cutecarola


Aantal berichten : 53
Leeftijd : 29
Woonplaats : In de tourbus van RvV
Reputation : 0
Points : 53
Registration date : 04-10-09

Films/Muziek:Downloaden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Films/Muziek:Downloaden!   Films/Muziek:Downloaden! Icon_minitimeza okt 24, 2009 7:21 pm

LimeWire voor me muziek ^^.
Terug naar boven Ga naar beneden
SeverusSnape
Plebejer
SeverusSnape


Aantal berichten : 58
Woonplaats : Bij Alan rickman op Zolder
Reputation : 0
Points : 31
Registration date : 14-05-08

Films/Muziek:Downloaden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Films/Muziek:Downloaden!   Films/Muziek:Downloaden! Icon_minitimema nov 16, 2009 5:12 pm

De meeste films koop ik gewoon.
Af en toe wil ik er wel eens eentje downloaden, en als ik hem dan mooi vindt koop ik hem op dvd.
Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
http://alanrickmanfreaks.yourbb.nl/index.php
 
Films/Muziek:Downloaden!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Olympus :: Dagelijkse Praat :: Algemeen-
Ga naar: