De Olympus
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De Olympus

http://wizardworld.actieforum.com/forum.htm
 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Gregory
Administrator
Gregory


Aantal berichten : 436
Leeftijd : 34
Woonplaats : Oostende
Reputation : 1
Points : 666
Registration date : 09-05-08

Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede Empty
BerichtOnderwerp: Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede   Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede Icon_minitimevr okt 09, 2009 5:31 pm

Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede Media_xl_2127579


Code:
De Amerikaanse president Barack Obama heeft de prestigieuze Nobelprijs voor de Vrede gewonnen voor zijn plannen om het globale arsenaal kernwapens te verminderen en voor zijn werk voor de wereldvrede.

In tegenstelling tot zijn voorganger George W. Bush, die een unilaterale koers voer, werpt Obama zich op als grote voorstander van internationale samenwerking binnen instellingen zoals de Verenigde Naties en fora zoals de G20.

Afbouw kernwapenarsenalen
Vorige maand zat Obama een speciale zitting van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties voor waarin hij alle kernwapenstaten opriep om hun kernwapenarsenalen af te bouwen. In april riep hij tijdens een baandoorbrekende toespraak in Praag de wereldgemeenschap op te streven naar een totale eliminatie van kernwapens. Zelf herstartte hij in overleg met de Russische president Medvedev de Amerikaans-Russische ontwapeningsgesprekken over de afbouw van strategische kernwapens. Volgend jaar organiseert hij in Washington een internationale ontwapeningsconferentie.

Vrede in het Midden-Oosten
Momenteel zet Obama zich ook in voor vrede in het Midden-Oosten, door de onderhandelingen tussen Israël en de Palestijnen persoonlijk in handen te nemen.

In juni reikte Obama tijdens een toespraak in de Egyptische hoofdstad Caïro ook de internationale moslimgemeenschap de hand. Obama benadrukte de gezamenlijke belangen en waarden van de westerse en islamitische wereld. Zijn voorganger George W. Bush had de moslimwereld tegen de VS in het harnas gejaagd door tijdens de 'oorlog tegen terreur' na de aanslagen van 9/11, en de conflicten in Irak en Afghanistan unilateraal te handelen.

De onbeëindigde oorlogen in Irak en Afghanistan, waarvan Obama de opperbevelhebber is, vormen wel nog een contrast met zijn vredesprijs van tien miljoen Zweedse Kronen.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://olympus.actieforum.com
Morgause
Aediles
Morgause


Aantal berichten : 375
Leeftijd : 28
Woonplaats : Wellington met een Weerwolf :3
Reputation : 3
Points : 348
Registration date : 10-08-08

Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede Empty
BerichtOnderwerp: Re: Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede   Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede Icon_minitimevr okt 09, 2009 8:46 pm

Dus nu krijgt 'ie een Nobelprijs? Puh, straks pikt 'ie ook alle gillende meiden van Robert Pattinson. :']
Terug naar boven Ga naar beneden
Ziu
Moderator
Ziu


Aantal berichten : 203
Reputation : 4
Points : 255
Registration date : 17-05-08

Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede Empty
BerichtOnderwerp: Re: Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede   Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede Icon_minitimevr okt 09, 2009 9:02 pm

Ik begrijp het wel, maar ik blijf toch denken 'nu al?'. Het grootste deel van Obama zijn plannen staan nog op papier. De kans dat er nog iets vreselijk mis gaat bestaat. Begrijp me niet verkeerd, Obama geeft hoop en heeft zeker goede acties in de planning staan, maar had nog een paar jaar met de uitreiking van deze prijs gewacht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Morgause
Aediles
Morgause


Aantal berichten : 375
Leeftijd : 28
Woonplaats : Wellington met een Weerwolf :3
Reputation : 3
Points : 348
Registration date : 10-08-08

Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede Empty
BerichtOnderwerp: Re: Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede   Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede Icon_minitimevr okt 09, 2009 10:01 pm

Hmm. Als hij de Armeense Genocide ook nog erkent, krijgt 'ie er van mij persoonlijk nog een Nobelprijs bij. Kijk dat is een Nobelprijs waard, niet het ongemerkte dat hij nu zit te doen. Ik geloof in Barack Obama!
Terug naar boven Ga naar beneden
Ziu
Moderator
Ziu


Aantal berichten : 203
Reputation : 4
Points : 255
Registration date : 17-05-08

Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede Empty
BerichtOnderwerp: Re: Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede   Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede Icon_minitimeza okt 10, 2009 8:53 pm

Kan. Ik denk juist eerder; eerst met harde bewijzen komen. Er kan hard geschreeuwd worden, maar je weet wat ze zeggen; geen woorden maar daden. Obama zelf ziet de nobelprijs ook meer als een 'roep om actie' dan als een directe beloning voor zijn daden. Ook ik geloof ik Obama, en ik ben het dan ook met hem eens. Pas als Guantanamo gesloten is en er wat gedaan is aan Irak en Afghanistan praten we verder. Ik mijn ogen hoort iemand die prijs te krijgen voor wat hij heeft gedaan, niet voor wat hij belooft.
Terug naar boven Ga naar beneden
Morgause
Aediles
Morgause


Aantal berichten : 375
Leeftijd : 28
Woonplaats : Wellington met een Weerwolf :3
Reputation : 3
Points : 348
Registration date : 10-08-08

Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede Empty
BerichtOnderwerp: Re: Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede   Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede Icon_minitimeza okt 10, 2009 9:01 pm

Precies joh!
Want nu kan die ook denken 'Nou. Die Nobelprijs heb ik toch al. Dus waarom nog iets doen? Ik heb hier de komende 8 jaar een mooi kantoortje en vrijkaartjes voor de beste honkbalwedstrijden...'
Ik vind ook dat ze tegenwoordig aan de eerste de beste Nobelprijzen geven, zonder enig vorm van tegenprestatie. =\
Terug naar boven Ga naar beneden
Octavius
Patriciër
Octavius


Aantal berichten : 182
Woonplaats : Neverland
Reputation : 4
Points : 206
Registration date : 19-09-09

Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede Empty
BerichtOnderwerp: Re: Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede   Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede Icon_minitimezo okt 11, 2009 1:22 pm

Uhm.... ik denk? Hij de Nobelprijs voor vrede?
Hij doet mischien wel een hoop goede dingen voor de wereld, en heeft al een hoop verbeteringen doorgebracht. Maar desondanks blijft hij nog Opperbevelhebber van het grootst bezettend leger in 2 oorlogs gebieden. Geen enkel land ter wereld heeft meer manschappen in Irak en Afghanistan zitten dan Amerika.
En ik ben het natuurlijk roerend met hem eens dat hij daar de oorlog laat doorgaan tegen terrorisme en de taliban. Alleen vind ik het dan wel apart dat hij de nobelprijs voor vrede krijgt. Aangezien er bijna wekelijks in de krant staat dat er onschuldige burgers zijn gedood door een mislukt bombardement van Amerikaanse gevechtspiloten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Darlene
Moderator
Darlene


Aantal berichten : 428
Leeftijd : 33
Woonplaats : Gelderland
Reputation : 3
Points : 420
Registration date : 14-05-08

Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede Empty
BerichtOnderwerp: Re: Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede   Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede Icon_minitimezo okt 11, 2009 6:49 pm

Ik ben het met Octavius eens. Hij doet goede dingen voor de wereld, maar hij is nog maar nog niet eens een jaar president en nu al een Nobelprijs voor de Vrede. Als hij er nu voor zorgt dat het rustig in Afganistan wordt enzo dan vind ik pas dat hij die prijs echt verdient heeft. Nu nog niet echt. Wat heeft hij in vredens naam nu al voor de vrede gedaan dan?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://withlove.life-sensation.com
Gesponsorde inhoud





Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede Empty
BerichtOnderwerp: Re: Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede   Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Obama krijgt Nobelprijs voor Vrede
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Lijk aangezien voor Halloweenpop
» Maya's zelf verantwoordelijk voor ondergang
» Jongens opgepakt voor moord in Urk [EDIT 25/11]
» Regels voor de RPG
» Mijn koninkrijk voor...

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Olympus :: Actualiteit :: Nieuws-
Ga naar: