De Olympus
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De Olympus

http://wizardworld.actieforum.com/forum.htm
 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Schrijf jij?

Ga naar beneden 
+3
Morgause
Anadria
Gregory
7 plaatsers
AuteurBericht
Gregory
Administrator
Gregory


Aantal berichten : 436
Leeftijd : 34
Woonplaats : Oostende
Reputation : 1
Points : 666
Registration date : 09-05-08

Schrijf jij? Empty
BerichtOnderwerp: Schrijf jij?   Schrijf jij? Icon_minitimezo okt 18, 2009 8:45 pm

Schrijf jij wel eens verhalen of boeken?
Vertel het hier allemaal! Smile

Schrijf:

1.Wat is je doelgroep
2.Waar gaan je verhalen over
3.Als je niet schrijft, post hier dan ook niet!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://olympus.actieforum.com
Anadria
Plebejer
Anadria


Aantal berichten : 83
Leeftijd : 33
Woonplaats : Count Dracula's Castle
Reputation : 0
Points : 83
Registration date : 08-09-09

Schrijf jij? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schrijf jij?   Schrijf jij? Icon_minitimezo okt 18, 2009 9:48 pm

Ja, ik schrijf. Ik schrijf al verhalen sinds ik heb leren schrijven, dus dat is al een tijdje ^^ Ik schrijf zo goed als altijd fantasyverhalen. Meestal mét vampiers, maar ik ben nu van zin een fantasyverhaal te schrijven zonder vampiers (een wonder XD). M'n doelgroep is zowat mensen van m'n eigen leeftijd denk ik en ook wel iets jonger... pakweg jeugd tussen 14 en 20 jaar ofzo.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://twilightfanclubbelgium.webs.com
Morgause
Aediles
Morgause


Aantal berichten : 375
Leeftijd : 28
Woonplaats : Wellington met een Weerwolf :3
Reputation : 3
Points : 348
Registration date : 10-08-08

Schrijf jij? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schrijf jij?   Schrijf jij? Icon_minitimezo okt 18, 2009 11:26 pm

Uhu. Ik schrijf ook al heel lang, en ook bijna altijd fantasyverhalen, vaak over heksen enzo. Tegenwoordig gaan mijn verhalen vaak over vampiers en weerwolven, interessante culturen met een fantasytint, en de geschiedenis. Ik zit een boek te editten dat zich afspeelt in Frankrijk tijdens de 100 jarige oorlog. Dat is een beetje 'voor de groei', want het wordt met de gang van zaken steeds zwaarder en grover en de problemen veranderen ook met het leven van de personages. Maar mijn doelgroep zal wel tieners van mijn leeftijd zijn, dus tussen de 12 en de 20 misschien... :]
Terug naar boven Ga naar beneden
Darlene
Moderator
Darlene


Aantal berichten : 428
Leeftijd : 33
Woonplaats : Gelderland
Reputation : 3
Points : 420
Registration date : 14-05-08

Schrijf jij? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schrijf jij?   Schrijf jij? Icon_minitimezo okt 18, 2009 11:44 pm

Ja ik schrijf. Ik schrijf verhalen, voor mensen van mijn leeftijd. Ik vind het erg leuk om te doen en op sommige fora. Ook schrijf ik artikelen, ik wil journalistiek gaan doen. Ik doe dit voor een website, ik schrijf dan artiekelen over fashion, beauty, films, muziek enz. Ook help ik iemand met een fansite dus ik schrijf daar ook voor.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://withlove.life-sensation.com
Karupin
Plebejer
Karupin


Aantal berichten : 53
Leeftijd : 34
Woonplaats : The Deepest Darkness
Reputation : 1
Points : 51
Registration date : 25-08-08

Schrijf jij? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schrijf jij?   Schrijf jij? Icon_minitimema okt 19, 2009 7:11 pm

Ik schrijf verhalen sinds in groep 4 zat... denk ik zo... naarmate de tijd vorderde werden ze steeds langer, tegenwoordig houdt ik het liever op kortere verhalen, zodat ik zeker weet dat ik ze af krijg. Met de rest van m'n hobbies erbij zijn er trouwens maar weinig verhalen die ik echt af krijg. Daarom liggen er nog een stuk of 20 verhaallijnen te wachten.

Mijn doelgroep is voornamelijk tussen de 12-20 vermoed ik. Vaak is het Fantasy, maar ik probeer af en toe ook wat serieuzere onderwerpen erin te verwerken.

Voorlopig heb ik twee langere verhalen daadwerkelijk afgewerkt. Één daarvan is een fanfictie geschreven bij Harry Potter. Eigenlijk was dat pas deel 1 van de 5 delen die er zouden moeten komen, ik heb dit echter opgegeven omdat het met niet meer zo intereseerde. (deel 2 ligt daarom ergens onafgemaakt te liggen)
Het andere verhaal is een origineel verhaal wat ik schreef voor mijn profielwerkstuk van het VWO. Echter heb ik daar zoveel informatie in moeten werken met betrekking tot Biologie, dat het verhaal een beetje is weggevalen. Nog steeds wil ik het herschijven en dan mogelijk naar een uitgever sturen. [Doelgroep van dat boek is 13-14 jaar]

Het verhaal wat ik voorlopig af wil werken is een fanfictie en ik hoop deze later misschien nog een keer zo te herschrijven dat het een origineel verhaal van mezelf wordt. [Het houd voornamelijk in dat ik een aantal namen van karakters moet veranderen]
Terug naar boven Ga naar beneden
Octavius
Patriciër
Octavius


Aantal berichten : 182
Woonplaats : Neverland
Reputation : 4
Points : 206
Registration date : 19-09-09

Schrijf jij? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schrijf jij?   Schrijf jij? Icon_minitimedo okt 22, 2009 10:53 pm

Ik heb wel een verhaal geschreven, en het uiteindelijk (for the first time) ook afgeschreven. Het is 52 (officeWord) pagina's lang en opzich vond ik het zelf wel een mooi verhaal (Darlene kent het al want heb het al gepubliceerd op een ander forum)

1: De doelgroep van dat verhaal lag op zn minst bij de 16+

2: Het verhaal gaat over liefde, list, bedrog, moord en heldenmoed

En verder ben ik momenteel bezig met een verhaal over een rechercheur die zijn militairediensttijd in vietnam heeft uigezeten, die daarna bij de politie is gaan werken en die nu met pensioen is gegaan op z'n 50ste omdat hij een bescheiden prijsje gewonnen heeft. Maar hij kan eigenlijk zijn werk niet laten voor wat het is en gaat toch weer terug bij de politie als ze hem vragen voor een zaak die alleen hij kan oplossen. Zijn vrouw heeft echter gezworen hem te verlaten als hij ooit nog iets zou doen wat met de politie te maken had. Kortom hij komt in allerlei moeilijke situaties terecht, moet smoesje verzinnen als hij niet thuiskomt voor het eten en moet zich verantwoorden voor alle schrammen en blauwe plekken die zijn vrouw op zijn lichaam ziet zitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
DarcyTheLunatic
Plebejer
DarcyTheLunatic


Aantal berichten : 40
Leeftijd : 31
Woonplaats : The Asylum
Reputation : 0
Points : 41
Registration date : 08-09-09

Schrijf jij? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schrijf jij?   Schrijf jij? Icon_minitimeza okt 24, 2009 1:42 pm

Jaaaaa, ik schrijf al sinds ik kan schrijven denk ik x]
Vooral voor kinderen/jongeren eigenlijk, en goh.. ik schrijf over vanalles, maar vooral fantasy ofzo denk ik, maar ik heb nog steeds geen volledig 'boek' afgewerkt, omdat ik gwn tijd te kort heb x]
Ik hoop dat ik snel kan verderschrijven!
<3.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://nl.netlog.com/DarcyTheLunatic
Gesponsorde inhoud





Schrijf jij? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schrijf jij?   Schrijf jij? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Schrijf jij?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Olympus :: Hobbies :: Boeken-
Ga naar: