De Olympus
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De Olympus

http://wizardworld.actieforum.com/forum.htm
 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Twilight Serie

Ga naar beneden 
+2
Anadria
Gregory
6 plaatsers
AuteurBericht
Gregory
Administrator
Gregory


Aantal berichten : 436
Leeftijd : 34
Woonplaats : Oostende
Reputation : 1
Points : 666
Registration date : 09-05-08

Twilight Serie Empty
BerichtOnderwerp: Twilight Serie   Twilight Serie Icon_minitimedo sep 10, 2009 5:50 pm

Hey,

Sinds de boeken van Stephenie Meyer best wel bekend zijn, leek een topic over Twilight wel gepast. Dus voila xD
Hier kunnen we fijn discussiëren over Twilight, New Moon, Eclipse, Bella, Edward, Jacob, Alice en de andere Cullens.

Even een kleine introductie van Twilight
Als Isabella Swan naar het regenachtige Forks verhuisd en de mysterieuze en aantrekkelijke Edward Cullen ontmoet, neemt haar leven een spannende en angstige wending.
Edward, met zijn bleke huid, gouden ogen, betoverende stem en bovennatuurlijke gave, is zowel onweerstaanbaar als ongenaakbaar. Tot nog toe heeft hij zijn ware identiteit verborgen weten te houden, maar Bella is vastbesloten achter zijn duistere geheim te komen.

Twilight Serie Twilight_book_cover

De site van Stephanie Meyer: KLIK


Laatst aangepast door Gregory op do sep 10, 2009 9:18 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
https://olympus.actieforum.com
Anadria
Plebejer
Anadria


Aantal berichten : 83
Leeftijd : 33
Woonplaats : Count Dracula's Castle
Reputation : 0
Points : 83
Registration date : 08-09-09

Twilight Serie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twilight Serie   Twilight Serie Icon_minitimedo sep 10, 2009 9:16 pm

Er zijn ondertussen al 4 boeken in het Engels. Alleen Midnight Sun (Twilight vanuit Edwards' persepctief) moet nog komen.
En in het Nederlands zijn ondertussen al 3 boeken: Twilight, Nieuwe Maan en Eclips. En het vierde boek is op komst in Nederlandse versie en die zal "Morgenrood" heten.

Dat terzijde ben ik een héél grote fan van de Twilight-serie. Ik heb alle vier de boeken in het Engels gelezen, want de Nederlandse versies vind ik niks aan. Op zich is het verhaal niet zo wow, maar ik vind de boeken gewoon héél erg goed geschreven... En jah, er komen vampiers in voor ^^ Ik hou van vampiers Smile
Dankzij Stephenie ben ik fan geworden van 'ik-perspectief'.
Ja, de boeken lezen gewoon héél erg vlot en ik verdwijn gewoon altijd na één woord al in het verhaal. Ik wilde gewoon constant weten hoe het verderging en dat is toch wel een van de dingen waar je een goed boek aan herkent.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://twilightfanclubbelgium.webs.com
Karupin
Plebejer
Karupin


Aantal berichten : 53
Leeftijd : 34
Woonplaats : The Deepest Darkness
Reputation : 1
Points : 51
Registration date : 25-08-08

Twilight Serie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twilight Serie   Twilight Serie Icon_minitimevr sep 11, 2009 1:01 am

Ik heb voorlopig alleen deel 1 en deel 2 gelezen in het Nederlands. Een beetje vooral omdat het 3e deel zo'n 4 weken geleden niet te krijgen viel in de bieb zonder te reserveren. Als ik er nu zo aan denk moet ik gewoon nog even een vriendin van me om het 3e boek vragen. Of ik moet het binnenkort natuurlijk gewoon zelf kopen.

In ieder geval. Het verhaal is niet echt speciaal, maar het is redelijk opgebouwd. Ze had echter meer aandacht moeten besteden aan het karakter van haar personages. (vooral in het 1e deel) Ze zijn veel te wispelturig. Van Vampiers kan ik het enigzins begrijpen, maar Bella...
Ik vermaak mezelf uitstekend met de boeken. Hoewel andere mensen anders beweren vind ik de NL versie goed en vlot vertaald. (het was TE nederlands hoorde ik?)

Tja... dat is mijn mening dan denk ik zo
Terug naar boven Ga naar beneden
Anadria
Plebejer
Anadria


Aantal berichten : 83
Leeftijd : 33
Woonplaats : Count Dracula's Castle
Reputation : 0
Points : 83
Registration date : 08-09-09

Twilight Serie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twilight Serie   Twilight Serie Icon_minitimevr sep 11, 2009 1:35 am

Ja, té Nederlands is voor mij alleszins een factor die meespeelt. Er zijn echt veel woorden gebruikt waar ik als Belg nooit van gehoord heb... dan is de fun van het lezen er snel af natuurlijk.
Daarbij is het ook gewoon dat ik Engels sowieso veel mooier vind. Het is zo'n vlotte, vaak redelijk poëtische taal en zo horen de Twilightboeken ook te zijn en dat is gewoon helemaal weg in het Nederlands... Ik geraak er écht niet door, door de Nederlandse versies. Na één bladzijde heb ik echt zoiets van "laat maar"... Maar dat is natuurlijk ieder zijn mening. Ik hou sowieso gewoon meer van Engels en dat speelt zeker héél erg veel mee in mijn mening over de Nederlandse vertalingen Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://twilightfanclubbelgium.webs.com
Morgause
Aediles
Morgause


Aantal berichten : 375
Leeftijd : 28
Woonplaats : Wellington met een Weerwolf :3
Reputation : 3
Points : 348
Registration date : 10-08-08

Twilight Serie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twilight Serie   Twilight Serie Icon_minitimezo sep 13, 2009 12:41 pm

Ik vind de boeken wel slecht vertaald naar het Nederlands... ik heb alleen Twilight in het Nederlands gelezen, de anderen vond ik echt slecht :'D dus heb ik die maar in het Engels gelezen.

Verder... hmm. Ik ben lekker Team Jasper, omdat als ik zeg 'Team Jacob, dude!' doet iedereen zo van 'Dude, Edward is veel beter! Imean, Jacob is een hond, like?' x'D
Terug naar boven Ga naar beneden
Darlene
Moderator
Darlene


Aantal berichten : 428
Leeftijd : 33
Woonplaats : Gelderland
Reputation : 3
Points : 420
Registration date : 14-05-08

Twilight Serie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twilight Serie   Twilight Serie Icon_minitimezo sep 13, 2009 8:50 pm

Ik lieft de serie. Ik vind het helemaal geweldig. Ik heb mijn beste vriendin er mee aan gestoken en nog een andere vriendin. Ze zijn er ook helemaal verzot op. En we zijn alle 3 Team Edward. Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://withlove.life-sensation.com
Karupin
Plebejer
Karupin


Aantal berichten : 53
Leeftijd : 34
Woonplaats : The Deepest Darkness
Reputation : 1
Points : 51
Registration date : 25-08-08

Twilight Serie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twilight Serie   Twilight Serie Icon_minitimewo sep 30, 2009 12:52 am

Ik vraag me echt af waarom mensen de Nederlandse vertaling van dit boek zo slecht vinden. Hij doet voor mij neit anders aan dan alle ander Nederlandse boeken die ik heb gelezen. Misschien dat poetische tekst een beetje wegvalt, maar zoiets is ook moeilijk in het Nederlands. Voor wat er mogelijk is met onze taal is het helemaal niet slecht gedaan. [En misschien komt het gewoon omdat ik volbloed nederlands ben en een enorme woordenschat heb]

Deel 3 wordt het eerste boek wat ik in het Engels ga lezen en daarna ook deel 4... Ik moet alleen even wachten tot na het volgende weekend, dan krijg ik deel 3. (Lenen)
Terug naar boven Ga naar beneden
Miavi_Chan
Plebejer
Miavi_Chan


Aantal berichten : 11
Leeftijd : 29
Woonplaats : Brugge
Reputation : 0
Points : 11
Registration date : 10-10-09

Twilight Serie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twilight Serie   Twilight Serie Icon_minitimezo okt 11, 2009 4:05 pm

Ik hou echt van die serie!! Ik heb alle boeken 2 keer, in het nederlands en in het engels, ( Breaking Dawn natuurlijk alleen in het Engels ^^) en ik heb ze allemaal al zeker 20 keer gelezen! Ze zijn gewoon prachtig!!
Over de nederlandse vertaling, jah, ik vond het nu niet echt zooooo slecht, maar in het engels was het nog dat ietsje beter.
En ik ben nog voor Jacob, nog voor Edward, mijn team is die van Jasper en Alice XD! Ik vind gewoon dat ze prachtig bij elkaar passen en dat ze zulke mooie karakters hebben!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Twilight Serie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twilight Serie   Twilight Serie Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Twilight Serie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Twilight saga
» Laatst bekeken serie?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Olympus :: Hobbies :: Boeken-
Ga naar: