De Olympus
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De Olympus

http://wizardworld.actieforum.com/forum.htm
 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Werken in de kunst?

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Morgause
Aediles
Morgause


Aantal berichten : 375
Leeftijd : 28
Woonplaats : Wellington met een Weerwolf :3
Reputation : 3
Points : 348
Registration date : 10-08-08

Werken in de kunst? Empty
BerichtOnderwerp: Werken in de kunst?   Werken in de kunst? Icon_minitimezo sep 13, 2009 5:29 pm

Hey iedereen. Smile

Ik zit nu dus in de 3e, en moet dit jaar dus een profiel kiezen. Ik weet dat dat waarschijnlijk Cultuur en Maatschappij wordt. Wat ik niet weet, is wat ik precies wil leren. Ik wil evt. iets in de kunst doen. Maar dan is mijn vraag, wat voor werk is er allemaal te vinden in de kunst, op kunstenaar (ouders: levert niet veel op) en restaurateur (eltertjes: kun jij niet) na?

Suggesties?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gregory
Administrator
Gregory


Aantal berichten : 436
Leeftijd : 34
Woonplaats : Oostende
Reputation : 1
Points : 666
Registration date : 09-05-08

Werken in de kunst? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Werken in de kunst?   Werken in de kunst? Icon_minitimezo sep 13, 2009 5:33 pm

In de kunst heb je vele mogelijkheden om een beroep uit te oefenen. Zo ben ik zelf van plan om iets rond kunst te doen. Dit kan suppoost zijn (wachter in een museum), conservator (hoofd van een museum), archivaris, gids, toerisme,...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://olympus.actieforum.com
Morgause
Aediles
Morgause


Aantal berichten : 375
Leeftijd : 28
Woonplaats : Wellington met een Weerwolf :3
Reputation : 3
Points : 348
Registration date : 10-08-08

Werken in de kunst? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Werken in de kunst?   Werken in de kunst? Icon_minitimezo sep 13, 2009 5:38 pm

Gregory schreef:
In de kunst heb je vele mogelijkheden om een beroep uit te oefenen. Zo ben ik zelf van plan om iets rond kunst te doen. Dit kan suppoost zijn (wachter in een museum), conservator (hoofd van een museum), archivaris, gids, toerisme,...

Archivaris spreekt me wel aan, maar de rest echt totaal niet, ik wil namelijk iets creatiefs doen waarvoor ik echt talent nodig heb. Wachter in een museum of conservator, daar hoef je niet echt geweldig voor te zijn...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gregory
Administrator
Gregory


Aantal berichten : 436
Leeftijd : 34
Woonplaats : Oostende
Reputation : 1
Points : 666
Registration date : 09-05-08

Werken in de kunst? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Werken in de kunst?   Werken in de kunst? Icon_minitimezo sep 13, 2009 5:41 pm

Euhm... ik dacht het niet dat je daarvoor niet creatief moet zijn hoor. Als conservaris bv. moet je zelf instaan voor het opstellen van tentoonstellingen, het uitbrenegen van catalogussen, reizen naar andere musea in het buitenland enz,... Creatief moet je hier zeker zijn!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://olympus.actieforum.com
Morgause
Aediles
Morgause


Aantal berichten : 375
Leeftijd : 28
Woonplaats : Wellington met een Weerwolf :3
Reputation : 3
Points : 348
Registration date : 10-08-08

Werken in de kunst? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Werken in de kunst?   Werken in de kunst? Icon_minitimezo sep 13, 2009 5:49 pm

Ik bedoel creatief op een andere manier. Richt een conservaris de museumruimtes in?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gregory
Administrator
Gregory


Aantal berichten : 436
Leeftijd : 34
Woonplaats : Oostende
Reputation : 1
Points : 666
Registration date : 09-05-08

Werken in de kunst? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Werken in de kunst?   Werken in de kunst? Icon_minitimezo sep 13, 2009 5:57 pm

Mai Faerie schreef:
Ik bedoel creatief op een andere manier. Richt een conservaris de museumruimtes in?

Ja onder andere richt hij de museumruimtes in en maakt inventarissen van de kunstwerken...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://olympus.actieforum.com
Morgause
Aediles
Morgause


Aantal berichten : 375
Leeftijd : 28
Woonplaats : Wellington met een Weerwolf :3
Reputation : 3
Points : 348
Registration date : 10-08-08

Werken in de kunst? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Werken in de kunst?   Werken in de kunst? Icon_minitimezo sep 13, 2009 6:36 pm

...en dan moet je nog een museum vinden die een conservaris uberhaupt nodig heeft. Uhh. Sure.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ziu
Moderator
Ziu


Aantal berichten : 203
Reputation : 4
Points : 255
Registration date : 17-05-08

Werken in de kunst? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Werken in de kunst?   Werken in de kunst? Icon_minitimezo sep 13, 2009 7:03 pm

Ik doe zelf de opleiding Cultureel Erfgoed / Museologie. Ik wil namelijk zelf ook gaan werken in de kunst, en deze opleiding geeft veel mogelijkheden tot een baan in de kunstwereld. Wat mij zelf het meest interesseert, is tentoonstellingscoördinator. Hierbij bedenk je mogelijke thema's, ga je op zoek naar passende kunstwerken, promoot je je tentoonstelling en werk je in opdracht voor een museum, of je biedt jouw idee juist aan bij een museum. Ook kan je bv. collectiebeheerder worden, medewerker van de afdeling educatie (helemaal ideaal als je ook graag met kids werkt), informatiebeheerder, spreker van een museum en als je het helemaal weet te maken: directeur.

En geloof me, als conservator heb je echt wel je verstand van kunst en inzicht nodig, anders wordt je niet eens aangenomen. Een conservator is betrokken bij de inhoud/vorming van de collectie. Ook heeft een conservator grote invloed op de (wissel) tentoonstellingen van een museum. En probeer dat maar eens uit te voeren zonder enige achtergrond en kennis. En elk museum heeft een conservator nodig, en anders is er altijd nog genoeg vraag naar de zogeheten gastconservator. De beroepsmogelijkheden in de kunstwereld zijn heel groot, mits je de juiste opleiding hebt gedaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Werken in de kunst? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Werken in de kunst?   Werken in de kunst? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Werken in de kunst?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Klassieke kunst en cultuur

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Olympus :: Actualiteit :: Kunst & Cultuur-
Ga naar: