De Olympus
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De Olympus

http://wizardworld.actieforum.com/forum.htm
 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Onactieve forum

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Gregory
Administrator
Gregory


Aantal berichten : 436
Leeftijd : 34
Woonplaats : Oostende
Reputation : 1
Points : 666
Registration date : 09-05-08

Onactieve forum Empty
BerichtOnderwerp: Onactieve forum   Onactieve forum Icon_minitimezo nov 08, 2009 9:26 pm

Ik zat zo te denken waarom het forum niet zo actief is, terwijl het eigenlijk vroeger best wel actief was geweest.

Volgens mij ligt de reden bij het thema op het forum, toen we Harry Potter als thema hadden hadden we beslist veel meer leden die dagelijks op het forum kwamen. Sommige leden hebben zelfs afgehaakt op het forum omdat Harry Potter hier wat weinig aandacht krijgt. Zelfs de nieuwe groepen die vorige week gemaakt zijn kennen zelfs geen echt succes en er dus nog niets gepost is in de afzonderlijke kamers.

Denken jullie dat we meer actieve leden zouden hebben met Harry Potter als thema? Vinden jullie dat we terug moeten overgaan op Harry Potter, wat volgens mij meer mensen op het forum houdt. Geef hier jullie mening? Alle hulp is welkom!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://olympus.actieforum.com
Ziu
Moderator
Ziu


Aantal berichten : 203
Reputation : 4
Points : 255
Registration date : 17-05-08

Onactieve forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onactieve forum   Onactieve forum Icon_minitimezo nov 08, 2009 9:57 pm

Ik weet niet. Ik heb juist altijd meegekregen dat HP fora het niet meer zo goed doen. Sterker nog, ik heb zelfs meegemaakt dat twee fora uit de lucht gingen omdat er toch niemand meer kwam. De enige fora die overeind blijven zijn die uit leden bestaan die een hechte groep met elkaar vormen.

Maar ik zal wel zeggen, hoewel ik vind dat het forum al een stuk opgeschoten is, is er geen touw aan vast te knopen. Een beetje van alles is het nu. Er staan bijvoorbeeld HP topics dwars door andere topics heen, het is een beetje rommelig.
En wat de kamers/afdelingen betreft, ik heb wel zo leuk de namen verzonnen, maar eerlijk gezegd heb ik nooit enkel benul gehad welk doel het zou hebben om van die afdelingen te hebben. Nu hebben we eigenlijk precies hetzelfde principe als met het HP thema om die afdelingen heen. Bij HP wad dat nog logisch, maar hier is de logica eigenlijk ver te zoeken. Misschien was het achteraf toch niet zo'n goed idee. Ik ken genoeg fora die geen groepsverdelingen hebben.

Maar het blijft lastig om dit forum actief te houden. Er is al aardig wat aan gesleuteld, maar nog lang niet genoeg. Ik kan begrijpen dat dit een beetje een berichtje is zonder moraal, maar eerlijk gezegd kan ik geen oplossing bedenken. Ik zou graag willen helpen, maar we 'leven' allemaal zo langs elkaar heen. Misschien kunnen we ergens aan apart board openen waar naar hartelust gebrainstormd kan worden, of dat doen we hier. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Octavius
Patriciër
Octavius


Aantal berichten : 182
Woonplaats : Neverland
Reputation : 4
Points : 206
Registration date : 19-09-09

Onactieve forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onactieve forum   Onactieve forum Icon_minitimema nov 09, 2009 12:46 am

Ik denk dat er een evenwicht moet worden gevonden tussen het thema dat we nu hebben en het thema Harry Potter. Alhoewel het thema Harry Potter redelijk vaak compleet uitgemolken is omdat er op een gegeven moment gewoon niks meer te zeggen is over een boek omdat feitelijk alles al gezegd is (dat is het nadeel van een thema over een verhaal, het begint uit het niets en het eindigt in het niets en dan is er niks meer behalve herhaling)

Toch denk ik dat sommige mensen weer behoefte hebben aan een een aantal subfora dat speciaal gerelateerd is aan Harry Potter, en dan ook de RPG's

Daarnaast denk ik ook dat er een subforum moet worden aangemaakt speciaal voor 16+, omdat er nou eenmaal leeftijdsverschillen zijn en niet alle oudere leden met een "leeftijds onwaardige" manier willen worden behandeld.
En dan hoeft het niet eens een subforum te zijn met compleet nieuwe topics, je kan ook topics gebruiken uit andere subfora en er dan wat verder op ingaan (wat bijvoorbeeld bij Religie&Spiritualiteit goed kan) En dan kan je topics zoals seksualiteit en geweld etc toevoegen en daarbij vooral actueel blijven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Morgause
Aediles
Morgause


Aantal berichten : 375
Leeftijd : 28
Woonplaats : Wellington met een Weerwolf :3
Reputation : 3
Points : 348
Registration date : 10-08-08

Onactieve forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onactieve forum   Onactieve forum Icon_minitimema nov 09, 2009 10:41 am

Oh, maar er zijn misschien maar 4 of 5 actieve 16-plussers op dit forum. De helft is dat niet, en vindt zich wel volwassen, en als er dan een 16+ gedeelte komt, voelen wij ons wel buitengesloten. Waarom krijgen wij dan geen speciale gedeelte voor 16-minners, zeg ik dan?
Terug naar boven Ga naar beneden
Octavius
Patriciër
Octavius


Aantal berichten : 182
Woonplaats : Neverland
Reputation : 4
Points : 206
Registration date : 19-09-09

Onactieve forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onactieve forum   Onactieve forum Icon_minitimema nov 09, 2009 1:28 pm

Oke, dat van die 4 of 5 actieve 16 plussers daar kan ik nog inkomen. Maar met een dergelijk subforum heb je wel de kans dat je meer (oude) leden aantrekt om bij het forum te komen.

En wat voor onderwerpen wil je bespreken in een 16- forum dat niet voor oudere oren geschikt is?
Terug naar boven Ga naar beneden
Morgause
Aediles
Morgause


Aantal berichten : 375
Leeftijd : 28
Woonplaats : Wellington met een Weerwolf :3
Reputation : 3
Points : 348
Registration date : 10-08-08

Onactieve forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onactieve forum   Onactieve forum Icon_minitimedi nov 10, 2009 1:58 pm

Spiektips? Laughing

Seksualiteit voor 16-minners, bijvoorbeeld. Ik weet niet, veel mensen zouden zich in ieder geval ondergeschikt vinden door een 16+ forum. Het forum is toch van iedereen? Dan krijg je kans dat de 16-plussers alleen op dat forum actief zijn, en de 16-minners niks meer te doen hebben en niet meer actief zijn. Maak dan een heel aparte site voor 16+ zou ik zeggen, doe dat niet hier.
Terug naar boven Ga naar beneden
Octavius
Patriciër
Octavius


Aantal berichten : 182
Woonplaats : Neverland
Reputation : 4
Points : 206
Registration date : 19-09-09

Onactieve forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onactieve forum   Onactieve forum Icon_minitimedi nov 10, 2009 3:58 pm

Nouja meningen verschillen natuurlijk. Ik ken meerdere forums waarop een 16 plus gedeelte zit en daar voelen de 16 minners zich niet direct buitengesloten.
Het punt is dat je met een 16 plus subforum gewoon meer topics kunt aanmaken waar oudere mensen al een idee of ervaring mee hebben, en wie weet hebben de oudere leden wel behoefte aan zoiets? Dat zou dan gepeild moeten worden!
En dat de 16 min groep daar dan niet in mee kan discuseren, tsja dat is dan jammer maar helaas.
als de tijd verstrijkt word je ouder en bereik je vanzelf de leeftijd van 16
Terug naar boven Ga naar beneden
Morgause
Aediles
Morgause


Aantal berichten : 375
Leeftijd : 28
Woonplaats : Wellington met een Weerwolf :3
Reputation : 3
Points : 348
Registration date : 10-08-08

Onactieve forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onactieve forum   Onactieve forum Icon_minitimedi nov 10, 2009 4:08 pm

In dat geval kun je het 16+ gebied wel zichtbaar maken voor 16-minners, maar hen niet laten posten daar. Alors, ik blijf bij mijn mening dat het forum voor iedereen moet zijn.

Valt het trouwens iemand op mij na op dat als ik tegen een idee ben, er naar mij bijna nooit geluisterd wordt? Alleen beargumenteerd. Komt dat doordat mijn mening zo slecht is? Of doordat ik zelf een 16- mod ben? 'Piep-piep-pi... splatch?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Apollo
Plebejer
Apollo


Aantal berichten : 25
Leeftijd : 31
Woonplaats : Villa Stone
Reputation : 0
Points : -27
Registration date : 15-05-08

Onactieve forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onactieve forum   Onactieve forum Icon_minitimevr nov 27, 2009 12:10 am

Heb alleen het bovenste berichtje gelezen, rest is te veel werk. En ik weet wel zeker dat HP meer mensen zal aantrekken, zoals vroeger.
Terug naar boven Ga naar beneden
Octavius
Patriciër
Octavius


Aantal berichten : 182
Woonplaats : Neverland
Reputation : 4
Points : 206
Registration date : 19-09-09

Onactieve forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onactieve forum   Onactieve forum Icon_minitimema nov 30, 2009 3:00 pm

oke, noem dan eens een paar HP topics en discussies die we kunnen openen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Apollo
Plebejer
Apollo


Aantal berichten : 25
Leeftijd : 31
Woonplaats : Villa Stone
Reputation : 0
Points : -27
Registration date : 15-05-08

Onactieve forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onactieve forum   Onactieve forum Icon_minitimema nov 30, 2009 11:47 pm

Ik denk dat we eerst een besluit moeten nemen in de topic van Gregory. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Onactieve forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onactieve forum   Onactieve forum Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Onactieve forum
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hoe lang zit jij op het forum?
» Stemming ranks op het forum
» VERANDERING FORUM => BELANGRIJK
» Het nieuwe forum
» Ranks op het forum

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Olympus :: Algemeen :: Het Forum-
Ga naar: